MarketingTurbo marketingbureau met visie en lef | Enter | Twente | betonijs | Morssinkhof Groep Infra | Van der Poel IJsmakers

Morssinkhof Groep

Opdrachtgever: Morssinkhof Groep, Hengelo (OV)

Betonijs

Het perfecte antwoord op de vraag hoe je beton in het algemeen en Morssinkhof Infra in het bijzonder in één klap landelijke bekendheid geeft.

Waarom betonijs?

Van Morssinkhof Groep, een Hengeloos betonbedrijf dat sinds 1901 bestaat, meerdere fabrieken en circa 400 medewerk(st)ers heeft, kreeg ik de uitdagende opdracht om het bedrijf landelijke bekendheid te geven. Ik vroeg aan het marketingteam of beton sexy kon worden gemaakt, waarop het antwoord was: “nee, maar misschien wel cool”. Dit was het begin van een geweldige en zeer succesvolle marketingreis.

Van der Poel IJsmeesters uit Hengelo vatte op mijn verzoek de smaak van beton in ijs: 2 uur en 4 prototypes later was betonijs geboren. Google maar eens of kijk op Betonijs.nl. Bekijk hier hoe het gemaakt wordt.

Tijdens de Vakbeurs Openbare Ruimte 2023 in Utrecht werden er maar liefst 3.000 op vloeibaar beton lijkende (maar heerlijke) ijsjes in inktzwarte hoorntjes geschept. Iedereen werd ontzettend nieuwsgierig en wist ineens wie Morssinkhof was, want het ging niet alleen op de beurs, maar ook in de media viraal. Willekeurige persberichten over betonijs: brancheorganisatie BetonhuisKijk op Oost-Nederland en vakblad Stad +Groen.

Vertegenwoordigers gingen met gevulde mobiele vriezers in hun auto’s op weg naar bestaande en vooral oude klanten. Dit leverde niet alleen heel wat positieve aandacht op, maar ook nieuwe opdrachten en connecties. Heel veel mensen waren (en zijn) wildenthousiast en postten foto’s op hun social media. Betonijs is in de zomer van 2024 en 2025 vanwege het enorme succes herhaald en het einde is nog niet in zicht.