DeutscheKüchen, onderdeel van Provence Creations

DeutscheKüchen

Opdrachtgever: DeutscheKüchen, Veenendaal

Nieuwe website

Ter vervanging van de oude website is gekozen voor een site in WordPress met gebruikmaking van een online productcatalogus.

In samenspraak met de Duitse fabrikant Nobilia zijn originele foto’s in hoge resolutie gebruikt en zijn korte wervende teksten geschreven.

Nieuwe bedrijfsnaam en nieuw logo

De nieuwe bedrijfsnaam en logo zijn door mij bedacht en ontwikkeld. De gedachte achter een Duitse bedrijfsnaam is eenvoudig, want het betreft Duitse keukens en het is in de keukenwereld gebruikelijk om een Duitse naam te gebruiken. Veel concurrenten doen dit ook en het is daardoor herkenbaar.

DeutscheKüchen, onderdeel van Provence Creations

Nieuwe spandoeken pand

DeutscheKüchen, onderdeel van Provence Creations

De oude spandoeken met het oude logo zijn vervangen door nieuwe, waarbij Veenendaal Reclame werd ingezet als leverancier. De nieuwe spandoeken zijn wel 10 meter hoog en kunnen vanaf de aangrenzende weg goed door automobilisten worden gezien.

Duitse Keukenweken

Om meer naamsbekendheid aan het nieuwe merk DeutscheKüchen te geven en uiteindelijk de omzet te laten groeien, zijn de Duitse Keukenweken in het leven geroepen. Bratwurst en foute Beierse muziek gecombineerd met Duitse keukens bleken een schot in de roos te zijn.

Social media

DeutscheKüchen, onderdeel van Provence Creations

Bij DeutscheKüchen heb ik tevens de social media verzorgd door wekelijks meerdere posts op Instagram, Facebook en soms LinkedIn te publiceren. Meestal stond één willekeurige keuken (of groep keukens, zoals hoogglans wit) in de spotlight.